Ytterligare en solig dag i Stockholm...

 
Det känns som jag valt HELT RÄTT vecka att ha semester på. Vilket väder! Vilken temperatur! Och framför allt, vilket sällskap ;)
 
Idag har Mr Right och jag hunnit mycket. Tanken var att vi skulle möta upp Mr Right´s kollega och fru vid Snaps (Medborgarplatsen) vid ca 12:00 så Mr Right och jag såg till att vara inne vid Medis tills dess. Ingen kollega och ingen fru syntes till så Mr Right och jag slog oss ner på Snaps uteservering i väntan på att dom skulle dyka upp. Väntan blev lång. Så lång att vi tillslut började smsa andra underbara människor som vi ville se/träffa.
 
Jag fick iväg två sms. Ett till min vän Robban och ett till min andra vän Susanna. Susanna nappade på en söndag på Snaps uteservering och svarade att hon var på väg in till stan. Under tiden Susanna närmade sig stan började det kurra i min och Mr Right´s mage så vi bytte Snaps uteservering mot vägg-i-vägg Melanders fisk där vi fick in en varsin räksallad och ett glas vitt. Då dök Susanna upp och vi blev sittandes på Melanders ett tag.
 
När vi väl kände att det var dags att byta ställe så gick vi över Götgatspucken, köpte oss en varsin helt fantastisk god glass på ett nyöppnat ställe och fortsatte förbi Slussen ner mot kajen. Vi hamnade på Pontus by the Sea och där blev vi sittandes tills Mr Right´s kollega med fru (plus två barn) dök upp framåt kvällskvisten.
 
Susanna avvek då solen försvann från Pontus uteservering med Mr Right och jag blev kvar ett tag till innan vi tillslut kände att det räckte med uteserveringar för våran del. Vi tog en promenad hemåt genom stan och stannade på Hemköp vid Mariatorget och handlade med oss lite grillmat innan vi satte oss på pendeltåget hem till mamma och pappas hus. Väl hemma, vid 21:45 så tände vi grillen och åt en stund senare en fantastiskt god och sen middag :)

Skriv en kommentar