En kväll ute.

 
Jag minns inte riktigt när jag senast hade en kväll ute på stan så det var verkligen dags igår!
 
Efter att ha besökt Farsta centrum med mamma och syrran, där jag hittade en liten söt klänning från Vila och lite smink inne på Make up store så åkte jag hem för att mer eller mindre vända i dörren och bege mig av in till stan för att möta upp min allra äldsta killkompis Robban vid Medis.
 
Trots det lite sviktande vädret, det var varmt men solen hade under eftermiddagen försvunnit in bland molnen, så var det smockfullt på alla uteserveringar så vi hamnade tillslut på Papagallo där vi åt middag och drack en varsin öl. Då personalen var så hetsig och mer eller mindre var på oss hela tiden om vi ätit klart så bestämde vi oss för att gå vidare till Imperiet.
 
Jag vet inte hur jag kunnat missa Imperiet. Kanske beror det på det lite avskilda läget i förhållande till alla andra ställen kring Medis? Hur som helst. Imperiet var bra. Uteserveringen var totalt död då vi kom dit, vilket inte gjorde något då Robban och jag sågs för att catcha-up saker som hänt sedan vi senast sågs. Så där, på uteserveringen, satt vi med ett varsitt glas rosé och pratade i ett par timmar innan infravärmen som var på och värmde oss på fredagskvällen plötsligt slog av. Då drog vi oss in och upp på övervåningen där vi blev sittandes ytterligare någon timme innan jag sa att jag kände mig rejält trött och drog hem.
 
Från Medis hem till mamma och pappa och så småningom även sängen tog det mindre än 45 minuter. Det, nattetid, är riktigt riktigt bra.
 
Bild lånad från Imperiet

Skriv en kommentar