Obalans.

Jag är i obalans och ändå står jag upp. Märkligt.

Slutade sent igår, men det är sådant mitt jobb, min tjänst, medför sig. Och jag tänker absolut inte klaga för jag har betalt därefter och jag har rätt till min övertid. Allt efter klockan 17 ser jag som en bonus på komtidskontot vilket i sin tur gör att jag kan ta ut en dag eller två i ledighet och tex åka till Karlstad och Mr Right :)

Men eftersom jag slutade sent igår så var jag extremt trött då jag kom hem. Trots tröttheten så kunde jag inte somna då jag väl lagt mig i sängen. Massa tankar for omkring i mitt huvud. Helgen (Påsken) som varit, blivande sommaren och semestern, framtiden, jobbet, allergin m.m. Somnade nog runt midnatt och vaknade halv sex imorse. Obalans som sagt var.

Jag börjar tro att mitt halsonda som jag först trodde var början till halsfluss, kan bero på min pollenallergi. Är det möjligt? Någon annan som varit med om ömmande leder och en dunkande hals där det gör ont då man sväljer, men inte så ont som det gör vid halsfluss? Anyone?

Rotade fram den allergimedicin som jag fick köpa receptbelagd förra året vid den här tiden. Det var en hel del (se bilden ovan) och faktum är att eftersom allergisäsongen var lång även förra året så hann jag förbruka en hel del av den totalt rätt kostsamma och värdelösa medicinen. Så varför köpte jag då på mig alla dessa värdelösa mediciner? Jo för att min så kallade "läkare" (jag tänker inte kalla henne läkare utan citat-tecken för hon har inte hjälpt mig på något sätt och vis, hittills) vägrade ge mig den kortisonbaserade "vaccinationsspruta" som finns mot allergin. Detta var i sig märkligt då jag ringde till Vårdcentralen och dom sa att jag absolut kunde få sprutan och att det bara var för mig att kontakta min läkare.

Så en billig och fungerande lösning byttes ut mot krånglig (vissa tabletter får jag ta 4 gånger per dag, andra 2 och en del bara 1 gång. Det är samma sak med de olika inhalatorerna, ögondropparna, nässprayerna m.m) och kostsam medicin som sagt var knappt fungerar alls. I år, eftersom dom dels varnat för en tidig och hård pollensäsong så tänker jag redan nu börja "terrorisera" min Vårdcentral och "läkare" för att försöka få allergisprutan. Jag vet riskerna och jag är väl medveten om att det "inte är bra att ha kortison liggandes i kroppen under en längre tid", men jag vill ändå ta chansen, ta risken, för att få uppleva en sommar där jag slipper känna mig vrålförkyld utan att vara det.

Någon mer än jag som är allergisk mot tex. björk, gräs och gråbo? Om du är det, känner du också av allergin nu? Och vilken medicin äter du? Vilken tycker du fungerar allra bäst? Spelar ingen roll om den är receptfri eller receptbelagd.

Skriv en kommentar