Om fyra veckor går jag utan jacka.

Idag påminde syrran mig om att om ca fyra veckor går hon och jag förmodligen utan jacka, istället för som nu då vi tvingas välja mellan höst/vårjackan och ibland, vinterjackan. Men redan idag gjorde sig våren och sommaren påmind. Visserligen var det knappt fyra plusgrader ute då vi imorse gick till jobbet men solen sken värmande mot oss och min tjocka stickade svarta halsduk satt inte helt fel runt halsen.

Jag känner på mig att detta kommer bli en av de bästa helgerna på länge. Inte nog med att jag vaknade på helt rätt sida imorse (trots att jag gick upp tio över sex istället för som i vanliga fall, kvart i sju). Efter morgonens dusch fixade jag frukost, fönade håret och sedan innan jag tog på mig kläderna så diskade jag den lilla disk som uppstod då Mr Right gjorde gårdagens middag, bäddade sängen och packade det lilla som jag inte kunde packa ner redan igår.

Dagens klädsel blev ett par blåjeans, min nya aprikos-korallfärgade blus(?), min vita blomring från Kappahl och mitt vackra Pandora armband (som jag fått av min moster och ingifta morbror) som roligt nog går i samma aprikos-korallfärg som min blus. Över detta har jag, på kontoret, då och då, min svarta kavaj som är sådär "slarvigt" uppkavlad över armarna så man ser leopardmönstret som är på fodret. Det enda jag saknar är ett par fina vårskor så jag slipper mina svarta, till knät-höga skinnstövlar.

Jag var på Din sko häromdagen och hittade ett par fake(?) skinnloafers som jag trivdes i, men dilemmat var att storlek 37 var för stort och 36 kändes... obekvämt. Men skamm den som ger sig, jag ska nog finna ett par loafers till slut. För det trivs jag allra bäst i på våren!

Skriv en kommentar