Ordning & reda - pengar på fredag!

Alla har gått runt och beklagat sig över att man inte hittar något inne i vårat lilla förråd på jobbet, men ingen har orkat ta tag i det och jag förstår dom. För hur kul är det att ta tag i ett rum som ser ut som att någon kastat in en handgranat bland alla pennor, papper, kuvert, post-it lappar m.m? Dessutom var det inte enbart kontorsmaterial som fanns i rummet. Nej nej, folk hade lagt in sådant som dom inte längre ville ha på sina rum så där fanns allt från t-shirts, en gammal sunkig möglig(?) matta, ett par linnekuddar, ca 100 st sunkiga gamla tomma pärmar m.m!

Jag gillar ordning och reda. Rätt märkligt eftersom jag då jag fortfarande bodde hemma hos föräldrarna var känd för att ha rätt "stökigt" rum. Jag valde då att se det som att jag hade "ordning i kaoset" :) Hur som helst så blev det mina fingrar som kliade aningen för mycket då jag en dag förra veckan gick in i förrådet och insåg att vi inte kunde ha det stökigt längre. Ett par beställningar av "postfack" (dom som jag sorterat olika kuvert, plastfickor och block i på bilden) och ett besök på IKEA (köpte plastlådorna för 9 kr styck) så började förrådet se något bättre ut.

Synd att jag inte tog en "före" bild så ni fick se kaoset! Än är jag inte helt nöjd men det är i alla fall på rätt väg :)

Skriv en kommentar