Törnrosa.

Efter att nästan ha sovit bort ett dygn så börjar jag sakta men säkert ta tillbaka rätten över min kropp och över mitt liv. Faktum är att jag mådde bra så gott som hela helgen. Då var det mest bara ryggen som spökade och i söndags drog jag ett wildcard och gick till gymmet med mamma. 60 minuters underbar bodypump. Vem hade kunnat ana att det förmodligen skulle vara startskottet för det här?

Igår vaknade jag och mådde konstigt. Varken dåligt eller bra, så jag chansade tog en promenad till jobbet. Promenaden tog längre tid än normalt och då jag kom dit flåsade jag som om jag sprungit till jobbet istället för att ha gått i pensionärs-fart. Stack in huvudet till chefen som sa att jag såg blek och sjuk ut och mer eller mindre beordrade mig att gå hem. So I did. Och tur var nog det för jag sov som sagt var från det att jag kom hem (med lite undantag för ibumetin för att få ner febern) till dess att Mr Right kom hem från jobbet, då lagade Mr Right lite kycklingsoppa som jag åt innan jag kröp ner i sängen igen.

Jag tror inte detta är en vanlig förkylning för jag har ont i precis varenda led i hela kroppen. Det värker. Mycket. Och allt jag vill göra är att sova. Osocialt som få, men Mr Right tycker som jag, att det är det bästa. Att vila, att läka och att bli frisk tills på torsdag. Det är mitt mål. Jobba torsdag och fredag och orka med släktkalaset på lördag!

Hoppas verkligen att jag är frisk tills dess.

Någon som har tips på hur man snabbare blir frisk? Just nu sover jag mest hela tiden, använder min nässpray, ibumetin och dricker honungsvatten och c-vitaminbrus. Det hjälper sådär...

2 kommentarer

  1. Ulrika
    2011-04-05 kl 18:01:03
    Duscha och borsta tänderna. Brukar vara väldigt uppfräschande :)

    Tror säkert att du borstat tänderna men kör någon extra sväng ;)

2 kommentarer

  1. Anna
    2011-04-07 kl 07:31:19
    Ulrika: Tack för tipset och visst borstar jag tänderna två gånger per dag, fast att göra det lite oftare då man är sjuk kanske inte vore en så dum idé :)

Skriv en kommentar