Dag 11: Lübeck - Karlstad, 95 mil på en dag.

Imorse började vi våran resa rean innan klockan 07. Jag tror man kan säga att jag hade resfeber eller i alla fall hemlängtan för jag vaknade redan vid 02 och kunde inte somna om!

Efter att ha checkat ut från hotellet satte vi oss i bilen och Mr Right körde från Lübeck till Flensburg där vi tog en bensträckare innan vi fortsatte in i Danmark. Någonstans längs vägen stannade vi till och åt frukost (på danska sidan) och där skedde även ett förarbyte så att jag hamnade bakom ratten. Jag körde sedan genom så gott som hela Danmark och vidare in i Sverige. Vi tog Öresundsbron över till Sverige.

Vi stannade för lite lunch på MAX hamburgare i Löddeköping (Skåne för er med dålig geografisk koll) och därifrån körde Mr Right hela vägen till en bit utanför Halmstad då vi tankade upp Skruttis och bytte plats igen. Sedan sträckkörde jag från en bit utanför Halmstad, via Göteborg och hela vägen hem till Karlstad. När vi ca 19:30 (med alla stopp inräknade) parkerade bilen på Mr Right´s uppfart var vi rätt möra i kroppen men glada över att vara framme. Ca 95 mil (lite mer egentligen) blev det på en dag. Bra gjort!

Skriv en kommentar