Jag är ingen gardin människa.

I söndags var jag på IKEA och handlade lite smått och gott till lägenheten. Då fick förutom en takspotlight, en papperskorg, en förvaringslåda för plastpåsar och en klädhängare som du trär över dörren, även tre uppsättningar gardiner följa med hem. I gamla lägenheten, som var en vindsvåningsetta, hade jag aldrig några gardiner (förutom världens bästa rullgardin som hängde i sovrummet/allrummet), så då jag med hjälp av min goda vän Daniel hängde upp två uppsättningar av dom nyinköpta gardinerna i vardagsrummet så tyckte jag snarare att gardinerna var i vägen och förstörde rummets helhetsintryck, än att det var snyggt.

Daniel menade dock ändå på att gardinerna gav rummet en mjukare "look" och att jag skulle ge dom en chans. Snart har gardinerna hängt i vardagsrumsfönstret en vecka och jag är ännu inte helt säker på om jag vill ha dom eller inte. Mr Right hade ett par halvt om halvt fallfärdiga gardiner hängandes i sin gamla lägenhet, men dock ändå ett par gardiner, så jag tror att jag tänker överlåta dom eventuella fortsatta gardin inköpen åt honom :)

Det återstår även att se om vi ska ha några gardiner i dom andra två rummen, men det får tiden eller orken till att sätta upp gardinstänger där, visa.

Skriv en kommentar