1 år som förlovade.

Tänk att det idag är exakt ett år sedan jag klev av tåget på Karlstad station och mina ögon sökte efter ett välbekant ansikte i folkmassan. Jag minns det som igår. Vintern hade slagit till med full kraft. Jag hade på vägen från Stockholm passerat snöbeklädda fällt och öppna landskap, allt var vitt, frostigt och vackert. Vackert väder för en helt perfekt vacker dag. En fin dag. Våran stora dag!

Så där stod jag som taget direkt ur en romantisk film. Nyss klivit av tåget och sökte. Sökte efter min kille. Min pojkvän och snart även min fästman. Den 10 december 2010 hade många bestämt sig för att ta tåget från Stockholm till Karlstad och vi var flera stycken som trängdes på perrongen. Helt plötsligt såg jag honom på håll komma gåendes emot mig och jag skyndade med snabba steg fram till honom och precis som på film, så kysstes vi där på perrongen medan stora snöflingor föll från himlen.

Väl i bilen på väg till Mr Right´s dåvarande lägenhet fick jag veta att Mr Right´s moster och man givit oss en stor förlovningspresent och framme i lägenheten hade Mr Right dukat upp med Champagne och i ena hörnet stod en gigantisk cylinderformad glasvas med dom största och vackraste 10 röda rosor jag någonsin sett. För den som kan blomspråket betyder 10 röda rosor "Vill du gifta dig med mig?". Kvällen fortsatte i romantikens tecken med kärlekslåtar, god mat och påsättning av våra vackra förlovningsringar.

Mr Right´s mosters present bestod av en fin kaffe kapselmaskin som vi testade efter middagen.

2010-12-10 en dag att för alltid minnas! ♥

Skriv en kommentar