Det går fort, nu är han här!

Vilken vecka! Veckan har varit fylld med blod, svett och en hel del tårar. Mycket har helt enkel skett sedan första gången vi besökte kenneln.

När vi kom hem så velade Mr Right´s föräldrar fram och tillbaka angående dom två valparna och det var väl inte så konstigt då dom från första början var inställd på att köpa den lilla, flerfärgade och söta valpen som dom såg i Blocket annonsen. Då vi väl var på kenneln visade denna valp vara en riktig lite tuffing som bet mig både i handen och i håret och sedan sprang och glömde sig med sin leksak. Tuffingens bror däremot var så himla mysig! Han la sig i mitt knä och njöt då jag klappade honom och när han tyckte att han legat färdigt där så hoppade han över till Mr Right´s knä där han blev liggandes.

När vi senare skulle gå så lutade sig den lilla helvita valpen först mot mitt ben och sedan mot Mr Right´s ben för att tillslut sätta sig på Mr Right´s fot. Det om något borde varit ett tecken på att vi skulle ta med honom hem! Nu fem dagar senare har vi valpen hemma hos oss och vilken lycka det är!

Vi hämtade honom nu ikväll uppe hos kenneln och när vi kom dit var vi om möjligt ännu säkrare på att valpen var helt rätt! Efter att fyllt i alla papper så att valpen bytte ägare från kenneln till Mr Right´s föräldrar så fick vi se en filmsnutt från TV4 där valpen som även kallas för Milou, ligger på Sarah Dawn finer´s byst då hon repar inför sitt framträdande på "Efter 10". Tydligen blev Sarah precis som vi förtjusta i den lilla valpen men det var vi som tillslut fick honom.

När valpen var rastad tillsammans med sin mamma så lyfte ägarinnan upp honom i mitt knä och jag satte mig till rätta i bilen och jag och Mr Right påbörjade den långa resan hem. Allt gick jättebra tills vi kom i höjd med Järva krog. Då tjocknade trafiken till och alla start och stopp i kombination med 26 grader i bilen fick valpen att spy en gång på frottéhandduken jag hade i mitt knä. Vi sänkte då snabbt temperaturen i bilen och valpen mådde genast bättre. När vi var så gott som hemma spydde valpen ytterligare två gånger och vi kunde konstatera att rondellkörning inte var något han uppskattade.

Nu ligger lilla Milou och sover så sött i sin säng men snart är det dags för oss att väcka honom för en sista kvällspromenad innan vi tar natten. Imorgon har jag tagit en semesterdag för att vara hemma och passa honom.

Skriv en kommentar