Gardinjakt.

Jag har länge varit på jakt efter en gardinkappa till köket och någon bättre anpassad gardin till vardagsrummet och idag fann jag det. Otippat nog var det postorder butiken Ellos som hade två öljettgardiner som fall mig i smaken. Då min och Mr Right´s lägenhet i sig är neutral (alla väggar utom två stycken i vardagsrummet är vita) och vi istället har satt färg på materialen så köpte jag vita gardiner (det återstår att se vad Mr Right tycker om dom men jag tror inte han bryr sig om gardiner, jag gjorde inte det innan).

Köket har ju fått nya vita luckor och lådfronter och ekbänkskivor så där blir det en vit kort öljett gardinkappa. I köket är det mest växterna och Mr Right och mina kokböcker som bidrar till färg och trivsel tillsammans med köksbordet och stolarna som också är i ek (lånade av syrran).

I sovrummet har vi våran ekfärgade säng och sängbord, vita tunna gardiner och Mr Right´s svarta smidiga skrivbord. Sovrummet går trots detta i naturfärger och överkastet på sängen är mörkbrunt.

Vardagsrummet går i färgerna ek, högglans vit, vitt och grått. Soffan som vi lånat av syrran är ljusgrå och resen av rummet är pyntat i vitt, grått, svart och lite silver. Rätt fint faktiskt :)

Bilder lånade från Ellos.se

Skriv en kommentar