Jag och Milou. Milou och jag!


Jag har aldrig haft hund. Jag har aldrig riktigt gått ut med en hund heller eller för den delen skött om en hund. Förrän idag.

Milou och jag har haft en riktigt mysig dag. Första promenaden hade vi strax innan 06:45 fast då ville inte Milou ut. Jag tror han är morgontrött. Så vad har vi gjort idag? Vi har gått ut siodär 10 gånger, vi har lekt men framför allt har vi vilat, myst och bara haft det bra. Det är en viss skillnad på en hund jämfört med en katt. Innan har jag bara haft katter och trodde nog inte att jag skulle uppskatta en hund så mycket som jag faktiskt gjort idag.


Största skillnaden mellan en katt och en hund är att Milou följt varje steg jag tagit idag. Om jag stått och diskat så har han varit där, när jag tog en dusch, så var han där, när jag bäddade sängen - japp han var där. Så det var väldigt skönt då Mr Right kom hem vid 17 tiden och jag fick möjlighet att vara lite för mig själv :)

Idag har vi även koppeltränat då Milou aldrig har haft på sig det innan han kom till oss. Nu ska Milou vara våran valp fram tills på måndag då Mr Right´s föräldrar tar med honom hem till Karlstad men tills dess ska vi njuta av valplivet!

Skriv en kommentar