Akkurat!


Vi innan vi tog på oss ytterkläderna och åkte till Akkurat

Så var snart ännu en helg förbi. En jättehärlig helg, men ännu en gång så går tiden alldeles för fort!

I fredags då Mr Right kom till Stockholm så åkte vi och handlade en massa god och nyttigt mat innan vi vände av hemåt och började tillaga kvällens middag som bestod av en varsin bit ryggbiff med en sallad av tomater, gurka, fetaost och såklart sallad. Eftersom det var fredag så slog jag för ovanlighetens skull på stort och fixade en efterrätt bestående av päronhalvor med en bit After Eight på som jag lät smälta i ugnen. Detta serverade jag med en klick grädde.

Igår förmiddag gick vi hem till min syster för att slinga hennes redan blonda hår en aning mörkare, men fortfarande i en blond nyans. Då hårfärgen var i och verkade så passade syrran på att svepa ihop sin berömda tacosoppa. Då bordet var dukat och soppan var så gott som färdig sköljde syrran ur håret så vi kunde se resultatet av mitt slingande och jag måste säga att jag blev mer än nöjd med det jag lyckades skapa. Då syrrans hår var fönat satte vi oss till bords och njöt av den goda lunchen.

Då vi ett par timmar senare var hemma från syrran så slappade jag och Mr Right innan det var dags att göra sig i ordning inför kvällens restaurangbesök på Akkurat. På Akkurat avnjöt vi i mina föräldrar och min systers sällskap av ett kilo vitvins kokta musslor var. Ett kilo Moule marinière med en skål pommes till har blivit en tradition i familjen, minst en, helst två, gånger per år försöker vi besöka Akkurat. Jag var riktigt imponerad av Mr Right som vågade prova Moule marinière och han verkade gilla det för han åt upp precis alltihop :)

Idag, söndag, har varit en slappdag. På förmiddagen gjorde vi inte många knop. Lite dystert att helgen gått så fort och att det var dags för Mr Right att bege sig av hemåt. Vi sov länge och innan Mr Right styrde bilen hem till Karlstad så lämnade han av mig hos mina föräldrar där jag åt middag innan jag och mamma gick på kvällens träningspass - body pump!

Skriv en kommentar