En sko-o-holic´s bekännelse...

Jag tror alla tjejer har en dragning till kläder, smycken, skor och väskor. Det två sistnämnda är mina stora svagheter och jag är barnsligt förtjust i bland annat märkesväskor och har en liten men ack så fin samling av DKNY väskor. En annan sak som jag har ganska mycket av är skor och då främst skor med klack. Mitt oskrivna motto är "Ju högre klack, desto bättre!" :)

Jag älskar spetsiga skor med skyhöga stilettklackar. Visst, det är inte alls praktiskt att gå i och inte heller särskilt "foträtt" men vill man vara fin så får man genomlida lite pin som det så fint heter. Och jag blir mer än gärna öm om fötter för att få bli nästan 10 cm längre och känna mig kvinnlig!
Nedan delar jag med mig några av mina vår favoriter från Scorett.
Eftersom jag allt som oftast går klädd i svart eller mörka färger så tyckte jag det kunde vara kul med lite detaljer i en gladare färg. De mörkblåa stövletterna är kanske inte så färgglada men skulle göra sig oerhört bra till ett par jeans och en ljusblå skjorta. Men de röda stövletterna skulle helt klart kunna liva upp min andra så "dystra" klädsel. Båda skorna är av märket Tiamo och kostar 599 kronor.
Den översta i denna skara om skor som alla går i klassen, mörka skor med någorlunda spetsig tå är stövletten Novita som kostar 1299 kronor. Nummer två är en canvas-sko med korksula från Tiamo som kostar 499 kronor. Och den sista svarta skon i skaran är en stövlett av modellen låg. Denna sko är från Scoretts egna märke och kostar 899 kronor.
Sist men absolut inte minst är denna pumps med stilettklack. Visst är den är sann färgklick? Jag skulle mer än gärna bära denna skönhet i vår och framför allt sommar då benen är sådär härligt brunbrända och fräscha! :) Även denna sko är från Scorett och kostar 1099 kronor.

Samtliga bilder lånade från Scorett.se

Skriv en kommentar