Ett förhållande, två bostäder.

Egentligen borde kanske rubriken varit "Ett förhållande, två liv" men faktum är att mitt liv inte skiljer sig särskilt mycket från Mr Rights. Vi strävar efter samma mål, vi har väldigt lika värderingar och tycke/smak. Den största skillnaden mellan oss två är att han bor i Karlstad och jag i Stockholm. Vi har båda två en varsin etta högst upp i huset. Båda lägenheterna är hyreslägenheter och går i ljusa färger. Min har, av mig, vitmålade väggar, Mr Rights har ljusgula. Jag har ett riktigt kök, han har ett trinettkök. 

Med ett distansförhållande får man vare sig man vill det eller ej, inte en utan två bostäder. Två hem. Jag ser det inte bara som en förmån utan även en lyx att få bo i två helt olika städer. Stockholm med sin storstadspuls och Karlstad med sin slogan "Solen skiner alltid i Karlstad", vilket i mång och mycket stämmer.

Eftersom jag jobbar i Stockholm så kan jag för det mesta bara besöka Karlstad fredagkväll till söndag eftermiddag och den oskrivna regeln är att vi ska försöka åka varannan helg. Så om jag är i Karlstad ena helgen (som tex. helgen som var), så kommer Mr Right till Stockholm helgen därpå. Med några få undantag har det varit så sedan dag ett. Visst helgdagar och semestertider kan det skilja stort, det beror helt enkelt på vad vi vill göra och vart vi vill göra det.

I helgen som var tog jag och Mr Right ett stort steg för att förbättra vårat boende i Karlstad. Mr Right investerade i en 120 cm säng. Tidigare (läs; de senaste 6 månaderna) har vi samsas i en 90 cm säng som Mr Right haft sedan tonåren. Märkligt nog ryms två vuxna personer i en 90 cm säng om man bara vill, så när 120 cm sängen väl var på plats så kändes den JÄTTESTOR! Vilket i sig är rätt lustigt eftersom hos mig i Stockholm delar vi på en 160 cm säng.

Förresten skulle ni vara intresserade av en ett "hemma hos mig"-inlägg där jag visar hur jag bor? :)

Skriv en kommentar