Frusen.


Bild lånad från Vintageonline.se

Är det fler än jag som är morgon- och kvällsfrusna? Som tycker det är mysigt och skönt att krypa upp i soffans ena hörn och svepa in sig i en filt med en kopp té och massa levande ljus? Jag tar mer än gärna varje tillfälle i akt och burrar upp mig likt en fågel i vinterkylan. Fast i och för sig sveper jag mer än gärna in mig i en filt och genomför ovanstående procedur även sommartid.

På jobbet är det inte lika lätt att svepa in sig i en filt då man fryser. Inte heller på stan. Vinterjackor och jackor överhuvudtaget, i all ära, men ingenting går upp mot en riktigt fin och varm cape. Med risk för att bli hatad av alla djurvänsaktivister måste jag ändå delge er att jag nu har hittat min drömcape på Vintageonline.se. Det är en svart cape gjord av kamelhårull (som enligt hemsidan påstås inte ska stickas?) och halsringningen är prydd av en vacker kaninpäls. Capen går på inget mindre än 900 kronor och du finner den här.

Skriv en kommentar