Mer Zetterberg...

Den dagen jag gifter mig hoppas jag att min älskade syster och äldsta yngre kusin ställer upp som tärnor och då vill jag så klart att även dom ska vara lika fint klädda som jag hoppas få vara. Många säger att tärnorna och övriga gäster inte får eller ska överglänsa bruden, då det är hennes stora dag men detta tycker jag är rätt löjligt och känns gammeldags. Först och främst är det väl ändå inte bara bruden utan även brudgummens stora dag och vem bestämmer vad som är rätt och fel, i klädväg?

Eftersom jag i det tidigare inlägget var inne på Zetterberg och hennes vackra kreationer så hittade jag dessa två söta "tärnklänningar". Om sanningen ska fram så är klänning nummer två en (i mina ögon) extremt kort brudklänning och jag fann den även bland Zetterbergs brudklänningar och inte "Övriga klänningar". Klänning nummer ett är Vanilla och är en "Underbar prinsessklänning med guld dragkedja på ryggen", enligt Zetterbergs hemsida. Klänningen är plisserad framtill och med skenor för perfekt passform. Klänningen har även ett lager sidenfoder, fyra lager tyll och ett lager slät sidenchiffong. Klänning nummer två är Nadja och består av fyra lager tyll och plisserat sidenliv. Skärpet är i siden.



Utöver de två vackra klänningarna ovan så fann jag även ett diadem (se nedan) med svart fjäder, chiffong och stenar som skulle göra sig bra till den första brudklänningen jag tidigare visade. Jag tror nämligen inte att brudslöja är något för mig, fast man ska aldrig säga aldrig ;)

1 kommentarer

  1. Sara
    2011-02-04 kl 23:49:15
    Det lovar jag att jag mer än gärna skulle ställa upp med gumman, det skulle vara en ära!

Skriv en kommentar