Middag på Via Appia.

Lördag och det är skönt att vara tillbaka i Karlstad. Synd bara att helgerna går alldeles för fort. Det känns som att jag nyss kom hit och imorgon ska jag redan åka tillbaka till Stockholm.

Idag vaknade jag i vanlig ordning alldeles för tidigt fast jag lyckades dra mig i sängen till nio. Efter frukost satte vi oss i Saaben och styrde mot Mekonomen där vi köpte ett tanklock innan vi körde vidare till Bergvik för ett snabbt besök på bland annat Biltema och Teknikmagasinet. Då vi lämnade butiken hade vi en hink full med tvättsvampar, olika bilschampon och annat som kan vara bra att ha om man ska få bilen ren.

Vi körde sedan vidare till Mr Rights jobb där vi fräschade till Saaben som blivit rejält smutsig av allt salt och smuts som är på vägarna. Då Saaben var lite fräschare styrde vi bilen hemåt och det är där vi fortfarande är. Om ett par timmar, rättare sagt klockan åtta ska vi äta middag på Via Appia med Mr Rights föräldrar och bror. Det var Mr Rights förslag att vi skulle gå ut och äta och eftersom jag länge velat besöka Via Appias kupol så var valet av restaurang rätt lätt ;)


Nu tänkte jag vara lite social med Mr Right och sen är det snart dags att börja göra sig i ordning och försöka fixa en taxi in till stan :)
Bilder lånade från Google.se

Skriv en kommentar