Tänk GULD!


Bild lånad från Guldsmedjan Två Hjärtan


Vad tycker ni om ringen? Fin? F u l ? Eller kanske rent av... Vulgär?

Själv kan jag inte bestämma mig vad jag tycker om ringen. Jag känner mig splittrad. Visst gnister och diamanter i all ära, men det kanske kan bli för mycket i och med att ringen ska sitta på mitt vänstra ringfinger varje dag? För ringen kommer ju att finnas där i både fest men i framför allt, i vardag och passar den till det? 

Och nej jag ska inte ha en vigselring i vitguld. Inte för att det inte är fint, utan för att Mr Right och jag har förlovningsringar i rött guld och på något sätt tycker jag att rött guld mer symboliserar förlovning och äktenskap, mer än en ring i vitguld. Vad dessa åsikter bottnar i vet jag dock inte, kanske för att vitguld i mina ögon ändå känns väldigt likt silver och jag alltid sett silver som vardag och inte särskilt lyxigt. Men nu handlade det inte om mina tankar kring rött- eller vitguld utan kring ringen och ringar. Allians eller vigselringar.

Ikväll tänkte jag ge er ännu fler Anna-favorit-vigselringar så håll ögonen öppna :) 

1 kommentarer

  1. Richard från två hjärtan
    2011-02-21 kl 09:56:53
    Det finns en ny ring som heter "Alice låg +" som de flesta som först ville köpa ringen på bilden väljer.

    Du är välkommen in i butiken och titta på den.

    Maila mig annars på [email protected] så kan jag skicka över lite bilder.

    Mvh

    Richard

    Guldsmedjan Två Hjärtan Skärholmen

Skriv en kommentar