Tiara.

Vad ska man ha för smycken då man gifter sig? Jag är lite inne på att bära ett enkelt pärlhalsband, typ det jag har hemma i smyckeskrinet, där pärlorna hänger glest och har en guldkedja mellan sig. Till det skulle jag vilja ha ett par pärlörhängen i droppform och kanske ett pärlarmband. Låter det fint eller är det för... sött?

Ska jag kanske köra all in och skaffa mig hela brud outfiten med något nytt, något gammalt, något lånat och något blått? Ska jag bära slöja? Eller rent av tiara? Slöja känns inte jag. Det känns snarare Kungabröllop och "I sagornas värld". Men tiara kan kanske vara fint, om man har det som en del av håruppsättningen. Om tiaran fyller den plats som ett diadem annars skulle haft, eller är det någon skillnad på ett diadem och en tiara? Någon som vet? Jag gillar i alla fall nedanstående tiara, den tycker jag är lite små söt.

1 kommentarer

  1. Tili
    2011-02-21 kl 17:40:10
    Har du varit på många bröllop själv så du kan jämföra med hur du vill ha det? Känns som om du är väldigt osäker på hur du vill. Även om jag tror det löser sig på bästa sätt till den dag det väl är dags.

Skriv en kommentar