Vart ska vi börja?

Låt säga att jag hipp happ skulle få ett arbete i Karlstad, att jag och Mr Right blev sambos och att vi bestämde ett datum för ett bröllop någon gång under 2012. I vilken ände ska vi då börja i? Vad bör man börja med? Boka kyrka förstår jag såklart är prio ett, men sen då? Vad kommer då? Sätta sig och fixa med gästlistan? Fixa en festlokal (jag hoppas fortfarande i smyg på att Mr Right kan fixa detta privat)? Bestämma hur inbjudningskorten ska se ut och fixa så att dom trycks och kommer iväg? Prova och köpa en brudklänning, tärnklänningar och brudgummens kläder? Välja frisör och sminkös? Välja bröllopstårta? Något annat?

Allt känns som en enda stor djungel och jag känner mig vilsen bland alla bröllopsgrenarna. I vilken ordning började ni och har ni några tips att dela med er av? Bröllopsajter i all ära, men det är ändå något visst med att få höra andra, läsares, erfarenheter av bröllopsplanering.

2 kommentarer

  1. Ulrika
    2011-02-15 kl 19:48:50
    Alla bröllopsmagasin innehåller en bröllopsplanerare, det gäller bara att hitta en bra variant. För någon vecka (finns nog kvar i butik) sedan hittade jag en perfekt planerare där punkterna är lite färre så man inte känner sig överväldigad av saker som ska fixas :)

2 kommentarer

  1. Anna
    2011-02-16 kl 10:10:14
    Hej Ulrika, minns du vilken av alla bröllopstidningar som hade denna planering? :) Jag får nog inse att det är dags att börja köpa bröllopstidningar :)

Skriv en kommentar