Vem väljer ring?


Mr Right och min förlovningsring. Foto: Jag

Innan jag visar er (i ett annat inlägg) alla de vackra, gnistrande och speciella vigselringar jag funnit efter lite google spanande då undrar jag...

Hur gör man egentligen då man ska välja ring? Väljer den blivande bruden ut sin egen vigselring? Väljer den blivande brudgummen ut ringen? Eller väljer man kanske ut ringen (eventuellt ringarna) tillsammans? Mr Right vill inte ha en till ring. Eller rättare sagt han ville inte ha en till ring så vi gjorde hans förlovningsring "rätt bred". Om jag minns rätt är den 8 mm bred och det är bra mycket bredare än "standard ringen". Men då vi var i Farsta Centrum förra helgen och besökte Albrekts guld för att köpa ett par manschettknappar av märket Skultuna till Mr Right så kunde jag inte låta bli att snegla på deras vigselringar varpå Mr Right sa något i stil med "Jag ska inte ha en till ring va?", varpå jag frågade om han ville ha en till ring men då sa han nej.

Så vem vet, Mr Right kanske också får en till ring även om jag har lite svårt att se hur en till ring ska få plats på hans finger :)

Skriv en kommentar