Vintage drömmar märkta Zetterberg.

Fast vi inte bestämt vart, när eller h u r jag och Mr Right ska gifta oss så sitter jag ändå och tjuvtittar på brudklänningar och vilken djungel det sen är! Det finns allt från väldigt enkla klänningar till rena rama marängbakelserna. Jag har efter lite tittande kommit fram till att jag är nog mer åt det enkla och minimalistiska hållet, än det... får jag säga, överdrivna?

Jag kan inte säga att jag sett allt i brudklänning-väg än men redan första sidan jag besökte fick mig snudd på fast. Det är skräddaren Theres Zetterbergs vintage-brudklänning kollektion som fångat mitt intresse och nedan visar jag upp mina tre absoluta favoriter.

Från toppen har vi brudklänningen Martina som består av flera lager tyllkjol och ett plisserat sidenchiffong liv med dold dragkedja. Skärpet är gjort i siden och har en handgjord chiffong ros och strutsfjädrar. Klänningen i mitten är Miranda och är crinklad sidenchiffong fodrad med två lager silke. Insidan av klänningen är vackert puderrosa och klänningens liv är handraperat och bältet är handgjort med äkta pärlor och strutsfjädrar. Sist men absolut inte minst är NK brudklänning som är gjord i en begränsad upplaga. Hela klänningen är gjord i 100% silke och handgjord fransk spets.



Innan jag blir ett proffs på bildredigeringsprogrammet Photoshop (eller gratisprogrammet Gimp) så får ni hålla tillgod med originalbilder direkt från Zetterbergs hemsida.

Skriv en kommentar