Weekendbag.


Bild lånad från Longchamp.com

Med ett distansförhållande tillkommer rätt många kringkostnader som man kanske inte alltid tänker på. Visst bensinpengar och tågbiljetts kostnader i all ära, men allt det andra då? Allt det andra, nödvändiga som behövs för att få ett förhållande att fungera. Jag talar om saker som reseproviant i form av tidningar och kanske en Ramlösa för att stilla resans eventuella törst. Musik (läs; CD-skivor) att ha i bilen för att göra de (nästan) 30 milen som det är mellan mig och Mr Right lite poppigare och kanske inbillar man sig att tiden även går snabbare med bra musik i öronen.

Andra saker som i allafall inte jag tänkte på innan är sådana saker som att det kan vara bra att ha bland annat kläder, tandborste, lite smink osv både i Stockholm och Karlstad, för att på så sätt slippa gå runt kvällen innan och grubbla på om det är något som borde vara nerpackat men som inte är det. Jag har inget smink hos Mr Right men jag har en tandborste, lite schampo och hudkräm i Karlstad. Likaså har jag lite underkläder och någon t-shirt där.

En bra väska att packa i är nästan A och O. Det är många kriterier som den stackars väskan måste uppfylla. Dels är det storleken, ingen orkar släpa på en gigantisk väska, eftersom den tillåter en att packa ner mer saker än vad som är nödvändigt att ha under enbart en helg. Så lagom stor väska är bäst! Ett annat krav som i alla fall jag har är att väskan måste vara praktisk. Med praktisk menar jag att det är toppen om väskan har lite fack som är placerade där man kan tänkas vilja förvara allt från mobiltelefon till sminket. Väskan får mer än gärna ha en bärsele som man kan fästa på väskan och  som bidrar till att man välja om man vill ha väskan i handen eller på axeln. Det tredje och egentligen sista kravet som jag har på en weekendbag är att den är slittålig. Väskan måste överleva att stå på golvet i en smutsig tågkupé precis lika bra som att ligga i bagaget på en bil eller vistas på ett flygplan.

Det tog lite tid men äntligen har jag en i mitt tycke prisvärd weekendbag ståendes i hallen. Det är en svart väska från  Longchamp (se bilden ovan). Väskan är inte som Longchamps standardväskor, utan denna är av lite grövre material och påstås av säljaren klara av lite hårdare tag. Varför föll då valet på en märkesväska som Longchamp och inte på en väska från tex Stadium eller Intersport? Tjaaa, dels för att jag är intresserad av märkesväskor, men nästan främst för att väskan inte skiljde så mycket i pris mot tex en väska från ADIDAS. Dessutom har Longchamp 3 års garanti på väskan och garantin gäller på allt från revor i väskan till fläckar som inte försvinner.

Vad packar du i om du ska iväg en weekend?

Skriv en kommentar