I vilken ände ska man börja?

I vilken ände ska man egentligen börja då man ska gifta sig? Finns det något rätt och fel? Ska man leta efter (och bestämma) kyrka, innan man börjar titta på brudklänning? Eller är det okej att först titta på brudklänning, sedan brudbuketten, skorna och smyckena och allra allra sist bestämma sig för vart man vill gifta sig?

Jag och Mr Right har inte bestämt oss för om vi ska gifta oss i Karlstad eller Stockholm men i lördags tittade vi på en tänkbar kyrka. Det är Domkyrkan i Karlstad. En vit, maffig kyrka mitt i centrum som utvändigt gav mig en bra känsla. En känsla av "Här skulle jag kunna tänka mig att säga ja". Vi gick inte in i kyrkan men av det jag kunde se genom google.se så verkar kyrkan väldigt fin. 

I helgen fortsätter letandet efter den perfekta kyrkan, men denna gång i Stockholm :)

4 kommentarer

  1. Nina
    2011-02-01 kl 15:36:39
    Skulle väl nog säga att ni ska satsa på LOKAL o kyrka först så ni vet vilket datum ni ska sikta in er palnering mot sen :)

4 kommentarer

  1. Charlotte- mamma till Mirabelle
    2011-02-01 kl 17:58:28
    Håller med ovanstående, det är såå skönt att ha det gjort. Ta sedan brudklänningen.

    Om ni vill gifta er i karlstad så rekomenderar jag Hammarö kyrka, såååå vacker! Jag ska själv gifta mig där i juli. Sen beroende på NÄR ni vill gifta er också är det bra att kolla upp kyrkan snabbt. Tex har jag hört att domkyrkan är rätt uppbokad i sommar.

    Ska bli kul att följa din blogg, glöm inte bilder ;)

4 kommentarer

  1. Linda
    2011-02-01 kl 18:59:03
    Det känns nog väldigt bra att veta var man ska gifta sig innan man börjar med alla andra delar. Allt blir så mycket lättare då. Särskilt för er måste det bli det då ni väljer mellan två städer som ligger långt ifrån varandra. När planerar ni giftemål i sommar?? I år?? I så fall är det nog dags att lägga i en högre växel för lokaler, kyrkor, frisörer osv blir snabbt uppbokade....

4 kommentarer

  1. Anna
    2011-02-04 kl 11:02:44
    Hej och kul att ni hittade hit! Ni har alla tre helt rätt, jag ska genast kolla upp Hammarö kyrka. Tänkte inte ens på att det säkert fanns fina kyrkor där ute :) Angående "festlokal" får ni, om ni känner till Karlstad med omnejd gärna ge förslag där, men även förslag om bra ställe i Stockholm mottages varmt!



    Det allra trevligaste vore dock om man kunde ha mottagningen "hemma", men det kanske är tråkigt tänkt av mig :)



    Mvh Anna

Skriv en kommentar