Dag 1: Skagen.

Jag trodde inte jag skulle göra det jag just nu faktiskt gör, sitter i en säng i ett regnigt Skagen med laptopen framför mig. Resan hit gick bra. Vi gick upp 06 (jag vaknade 05 och kunde inte somna om) och satte oss i bilen 07. Vi var framme i vackra Göteborg vid 10:30 och körde då först till färjeterminalen (mest för att se att vi hittade) och sedan upp till ett jättemysigt café i Majorna(?). Där blev vi sittandes med en varsin toast innehållandes fetaost och tomat.

Vid 11-tiden åkte vi tillbaka till färjeterminalen och 12:45 var vi ombord på den inte så stora men ack så snabba Stena Line båten. Pga rätt "hård sjö" stängde affären ombord på båten tillfälligt och just då var det inte att tala om att flytta sig från där vi satt. Vi gick iland i Fredrikshavn vid 15:30 och ca 15 minuter senare var vi framme i Aarbaek och vid hotellet. Vi bor på ett jättefint fyrstjärnigt hotell med 59 rum och vi fick en RIKTIG nyckel till vårat rum (när såg man en sådan senast på ett hotell?).

Direkt efter att vi ställt in väskorna på rummet så tog vi Skruttis upp till Skagen Centrum för att äta en bit mat och utforska Skagen nämre. Trist väder (läs; stundvis regn och 16 grader) hejdade oss dock inte för att gå en runda på stan innan vi slog oss ner på en restaurang för en varsin T-bone stek :)
Imorgon blir det ytterligare utforskning av Skagen (jag var inte så gammal sist jag var här), Strandmilen, den kända sten (sand?) kyrkan och eventuellt även Lööken.

Skriv en kommentar