Länge leve the King!

Idag vid frukosten såg det ut som det kunde bli en lugn, oplanerad dag. Det var tills jag frågade Mr Right vad han ville göra med dagen...

Efter frukost tankade vi Skruttis full med bränsle och sedan styrde vi (jag, Mr Right och hans bror) Saaben mot Östmark och Elvis caféet! Mitt ute i ingenstans finns det ett litet, rätt fint tema café som säljer dom största chokladtopparna jag någonsin sett. Utanför caféet dånar Elvis musiken och inuti är taket fullt med kristallkronor av blandad kvalité. Caféet är inrett precis som ett Elvis café borde vara med röda galon soffor, svarta blanka bord och mängder med USA detaljer. Självklart står en klassisk jukebox i ena hörnet men om Elvis musiken kommer från den eller från någon annan är svårt att säga.

68 kronor, två Coca-Cola och två (som sagt var) gigantiska chokladtoppar senare styrde vi bilen tillbaka, genom Torsby och Sunne. Väl hemma i Karlstad igen tog vi en kaffe i solen med Mr Rights föräldrar innan Mr Right och jag åkte till Bergvik köpcentrum där jag fick tag på två vita baslinnen och två jättefina kjolar. Senare på kvällen tog vi bilen in till stan och åt middag på Ankdammen med Mr Right´s vän K och hans flickvän. Även Mr Right´s bror var med. Jag åt en Vänerngös som innehöll så mycket ben att hela middagen blev förstörd då jag innan jag hann uppfatta första fiskbenet satte ett i halsen.

Efter middagen styrde jag och Mr Right bilen hem igen, dom andra drog vidare ut på stan.

Är du nyfiken på Elvis caféet så hittar du all info om det här.

Skriv en kommentar