Vad är det med tjejer och shopping?

Hur kommer det sig att tjejer och shopping alltid innebär att man köper något? Att man aldrig kommer hem tomhänt?

Imorse då jag vaknade så hade syrran smsat och frågade om vi inte kunde åka till Skärholmen Centrum. Ett perfekt förslag tyckte jag som inte hade några som helst planer för dagen annat än att träna vid 17. Vid 12 åkte vi till Skärholmen Centrum och väl där började jakten på ett par jeansshorts till syrran och lite annat. Jag behövde ingenting och hade ingen plan på att köpa något heller, men väl där så kom jag på att en sak jag verkligen skulle behöva och ville ha var ett par nya tygskor från Skopunkten.

Sagt å gjort, då vi gått igenom hälften av alla butiker så gick vi in på Skopunkten och till min glädje fanns dom tygskor som jag sedan tidigare redan har, kvar. Både färgen och storleken var densamma men priset var nytt, nersänkt till 99 kronor kändes det som att jag verkligen behövde skorna! ;)

När vi helt plötsligt en stund senare stod inne på Oasis så fann jag en (hör och häpna) långklänning. Förvåningen i detta handlar om att jag alltid varit tjejen som ansett att korta personer av min size inte passar i långklänning pga att vi ser kortare ut än vi verkligen är och att vi med kortheten har en förmåga att se väldigt breda (tjocka) ut. Denna idé har jag dock fått börja äta upp dom senaste veckorna då jag sett en hel del "korta" tjejer gå runt i lånklänningar utan att se särskilt "dumma" ut i det.

Sen är det extra svårt att hitta en långklänning som inte är för lång då man bara är 165 cm, men denna går precis ner till marken och i värsta fall får jag väl lägga upp den.

Min långklänning ska egentligen snöras runt halsen med ett snöre men jag tycker att det ser rätt dumt ut så jag funderar på att plocka bort snöret och istället ha den som en tubtopp-klänning. Vad tror ni? Märkligt nog gjorde mobilkameran färgerna lite missvisande då klänningen egentligen är mer turkosblå än blå.

Skriv en kommentar