Förberedelser inför Tyskland.

Härom dagen fick jag en utskriven karta Google över två badställen "Man bara måååste besöka" om man är i trakterna kring Lübeck av mamma och pappas bekanting och tillika snart min nya kollega. Snällt av honom och väldigt välbehövligt om det vackra och oerhört sköna sommarvädret bestämmer sig för att hålla i sig då vi sticker söderut! :)

Och idag, då jag var över på innan-träningen-middag hos m&p (ni minns vad förkortningen stod för va? Om inte "mamma och pappa") så lånade jag med mig ett tyska lexikon. ASBRA! Nu ska jag öva hej vilt på min tyska som jag vet finns någonstans inom mig och som det är dags att ta fram och damma av!

Låt se nu... "Entschuldigen Sie mich, aber ich habe Durchfall!"

(vilket naturligtvis inte stämmer men jag och syrran fick oss ett skratt då jag sa meningen högt)

Skriv en kommentar