Förrådsångest!

Idag då jag satt på jobbet så fick jag helt plötsligt världens största förrådsångest. Där och då kom jag på hur illa mitt vindsförråd ser ut. Hur mycket prylar jag har och vilken o-ordning det är. Där, i vindsförrådet förvaras bland annat två sänggavlar (en 90 och en 180), ett litet soffbord, en kontorsstol med leopardmönster, ett dussintal flyttkartonger som är mer eller mindre upprivna och i-runt-rotade-i, en eller kanske två stationära datorer m.m m.m.

Jag skulle definitivt behöva åka till IKEA och shoppa upp mig på ett par bokhyllor anpassade för ett förråd/skafferi och sedan ta en dag då jag tog tag i förrådet. Ordning och reda, pengar på... Frågan är bara när jag ska orka ta tag i förrådet. Jag vill gärna ha sällskap där uppe då det inte finns några fönster och man känner sig rätt isolerad och ensam bland alla flyttkartonger. Frågan är bara vem jag ska lura i att det är kul att rensa/städa på vinden(?) eller om jag tvingas göra det ensam.

Bild lånad från IKEA.se

1 kommentarer

  1. Daniel
    2011-06-15 kl 14:30:20
    Jag tycker det är kul, utan att du behöver lura i mig något... Så, när kör vi? :)

Skriv en kommentar