Tele2 är inte att lita på...

Igår morse då jag lagom till frukosten bestämde mig för att gå igenom och betala månadens räkningar gjorde jag en upptäckt, Tele2 som är min leverantör av telefoni försökte (kanske oavsiktligt) lura mig på pengar!

Jag bytte för ett tag sedan till Tele2 "SMART" som innebär att jag i 6 månader kommer få betala 99 kr i månaden för mina samtal och sedan 149 kr i månaden. Räkningen jag i måndags fick var på... 237 kr vilken jag direkt tyckte lät mycket. Det bör tilläggas att jag betalar 99 öre per samtal, oavsett samtalslängd, men detta borde ändå inte bli 237 kr. Jag tittade på specifikationen och mycket riktigt, Tele2 har satt min fasta kostnad till "169 kr" plus något jag inte begrep mig på.

Ett samtal senare till Tele2 ombeds jag vänta medan kvinnan på faktura avdelningen kopplar bort mig. Cirka 3-4 minuter senare får jag beskedet att jag har HELT RÄTT. Tele2 har satt in fel "fast pris" på mig och som "tack" för att jag är en sådan duktig kund så ska dom nu kompensera mig med ett par extra månader för enbart 99 kr i månaden.

Tack. Antar jag...

2 kommentarer

  1. Anonym
    2011-06-30 kl 06:54:25
    Good girl!

2 kommentarer

  1. Tele2
    2011-06-30 kl 17:34:01
    Hej The runaway bride,



    Vi får verkligen beklaga att du blivit feldebiterad. Tekniska fel kan ibland uppstå men vi är glada att läsa att du meddelade oss om detta fel så vi fick möjlighet att rätta till dig. Självklart är du värd kompensation för eventuella problem detta orsakade dig.



    Med vänliga hälsningar



    Michaela Lindell, Tele2



    [email protected]

Skriv en kommentar