Vart har hon tagit vägen? (Midsommar blogg)

Vart har hon tagit vägen? Vart har han tagit vägen? Vart har dom tagit vägen?

Jadu. Vi har haft fullt upp. På jobbet har jag två sommarjobbare att sysselsätta i en vecka till och privat, hemma, har vi firat midsommar med pompa och ståt. I torsdags efter jobbet så hämtade mamma upp mig utanför jobbet och vi åkte hem till dom och åt en god kroppkakelunch och drack en kopp kaffe innan det var dags att sätta fart. Första stoppet blev WILLY:S i köpcentrum där vi handlade det näst sista inför midsommarfirandet. Då vi var färdiga på WILLY:S så fortsatte vi hem till mig så jag fick springa upp och hämta mina saker som jag behövde för att sova över hos mamma och pappa.

Väl hemma hos mamma och pappa (från och med nu kallade m&p i bloggen) igen så kröp jag och mamma upp i en varsin fotölj i vardagsrummet framför den verklighetsbaserade filmen "The stoning of soraya" (gillade du "Inte utan min dotter" och andra filmer om Iran/Irak så denna film!). Resten av torsdagskvällen spenderade jag och mamma till stor del i köket bakandes vallmogifflar, fixandes tzatziki och hemmagjord marinad till köttet. Men jag och pappa passade även på att fira mamma som fyllde år dagen till ära :)

Fredagen, tillika midsommarafton, började tidigt för min del. Jag vaknade redan 06 och kunde inte somna om så jag klämde ett House-avsnitt på datorn innan det blev dags för frukost. Efter frukosten pratade jag med Mr Right som påbörjat sin resa mot Stockholm. Mamma och jag köpte allt utom jordgubbar dagen innan så dessa fick vi ge oss av på jakt efter. På WILLY:S var dom slut men jag visste att det fanns en kille som sålde jordgubbar utanför VI(VO) så vi åkte dit och mycket riktigt fanns det jordgubbar. MASSOR av jordgubbar. 6 liter jordgubbar fick det bli och vi vände nöjda hemåt.

Vid 11 åkte jag hem till lägenheten för att möta Mr Right som nu anlänt till Stockholm. Vi lastade upp Mr Right´s saker i lägenheten innan vi fortsatte hem till m&p där allt var färdigt för att gästerna skulle komma. Gästerna = mormor, morfar, moster, ingifta morbror, min äldre yngre kusin och hennes pojkvän/sambo.

Vi började med att äta silltallrik (lunch) då gästerna anlänt. Till efterrätt blev det några av dom jordgubbar som mamma och jag köpt. Då sillen börjat smälta i magen tyckte mamma att det var dags för en omgång kubb så sagt å gjort, vi gick till den närliggande fotbollsplanen och ställde upp två lag. Jag tillsammans med Mr Right, mamma och min kusin utgjorde det förlorande laget x 2.

Framåt kvällen började det bli dags att förbereda för grillmiddagen. Jag och kusinen gjorde en jordgubbstårta medan killarna (Mr Right och kusinens pojkvän) i sällskap av en varsin öl, utgjorde "grillmästarna". Köttet och korven blev gudomligt god och tårtan likaså. Då solen gått ner och gästerna åkt hem tog jag och Mr Right en kort promenad hem.

Bilder tagna av mig eller lånade från min moster

Skriv en kommentar