Vi svenskar är så... bleka.

Jag har kommit på mig själv med att vara så... svensk. Och konstigt vore väl i och för sig annat då jag är född och uppvuxen i Sverige! I detta fall handlar min "vara så svensk" om inredning och design. Jag gillar Skandinavisk inredningsdesign med naturnära färger, former och mönster. Gärna pastell och vitt, grönt och brunt. Gärna mörka träslag som ek och mycket vitt. Högglans vit. Blekvit. Smutsvit.

Jag har fullkomligt kärat ner mig i Svensson träsket och kommer nog inte kunna lämna det förrän Mr Right och jag flyttar tillsammans och jag "tvingas" (skulle inte vara några som helst problem och jag skulle göra vad som helst för att få bo tillsammans med honom!) låta mina viljor blandas med hans inredningssmak - som jag i och för sig tror är rätt lik min! :)


En sak som mer och mer börjar ta sig in i Svensson hemmen är mönstertapeter och väggbilder/väggdekorationer/wallies eller vad du nu vill kalla dom. Är du nyfiken på väggbilder så finner du en hel drös här.

Bilder lånade från Shoppinggatan.se samt Google.se

Skriv en kommentar