Bra service = Två hjärtan i Skärholmen!

Minns ni mitt inlägg "Tänk GULD!"? Om inte så finner ni inlägget här. Hur som helst så fick jag en kommentar till Tänk GULD-inlägget från inget mindre än en anställd på Två Hjärtan i Skärholmen (samma butik som Mr Right och jag köpte våra förlovningsringar) som erbjöd sig att maila över både fler bilder och mer fakta om ringen. Ett tag trodde jag att han/dom glömt bort mig men så igår hittade jag följande mail i min inkorg:

"Hej förlåt att jag inte svarat tidigare. Var hemma sjuk när jag såg din blogg och ingen i butiken har vågat svara på ditt mail :) 

Ringarna på bilderna går alla att specialbeställa i vilken höjd eller bredd som helst. Men ca 3,8-4,5 brukar bli ganska lagom beroende på hur stora stenar man vill ha. Ringen du skrev om på bloggen är gjuten och går inte att ändra några mått på. Med ringen Alice har du istället total koll på det mesta och kan justera vad du vill. Dessutom är vitguldskvaliéen bättre på "Alice" än "solitär".

Om man ska polera ringen vill vi gärna ha ca 10 dagar. De flesta Rödguldsringar går att få putsade samma dag.
Att göra en ring tjockare brukar innebära att man tillverkar en helt ny ring i rätt mått från början.  Det tar ca 4 dagar.

Mvh
Richard
Guldsmedjan Två Hjärtan Skärholmen"

Till mailet fick jag tre bilder på ringen och jag är... Såld.

Så ett tips till alla er som går i förlovnings- och giftastankar är att åka till Två Hjärtan i Skärholmen! Personalen är inte bara trevlig utan även oerhört kunnig och kan ge bra råd och tips angående allt från förlovningring val till vigselring. Efter gårdagens mail blev min åsikt om Två Hjärtan bara ännu starkare och jag rekommenderar dom därför varmt! :)

Skriv en kommentar