Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Igår fyllde pappa år så jag och syrran följde med mamma hem till dom och åt middag. Under middagen berättade jag bland annat att varken jag eller Mr Right är så jätte imponerad av Skrapans restaurangsmat, och framför allt inte till det priset som dom enligt sin hemsida tar. Utsikten i all ära, men då kan vi lika bra gå dit en annan dag och ta en drink.

Hela stämningen kring Skrapan ändrades rätt rejält då jag fick veta att mina födelsedagsfest-planer skulle totalkrascha i och med Skrapans bar´s åldersgräns i dörren. Så igår under middagen insåg jag det som jag och Mr Right redan dagarna innan diskuterat, om vi inte skulle gå till en restaurang som har mat som faktiskt tilltalar oss, istället för att "pina" oss igenom en middag bara för att.

Sagt å gjort, igår då Mr Right hämtat mig och syrran och vi kommit hem, loggade jag in på datorn och påbörjade min jakt efter mysig restaurang på Söder, ett uppdrag som om man vet vad man är sugen på för slags mat är lätt att genomföra. Det finns oändligt många restauranger och krogar på Söder och mitt (vårat) val föll tillsist på den grekiska restaurangen Mesogios . Någon som varit där? Enligt det jag kan läsa mig till på google.se så verkar det vara en sann grekisk restaurang med jättebra betyg :)

Bild lånad från Google.se