En kväll/natt jag sent lär glömma! Del 2.

Lördagen började med att Mr Right väckte mig och räckte över två paket. Det ena paketet innehöll en stor 70 cl vattenflaska att ha på gymmet (välbehövt med tanke på att jag i dagsläget har en liten 33 cl som inte räcker långt) och det andra paketet innehöll en ask innehållandes.... ett par diamantörhängen! Väldigt tidlösa, örhängen som speglar stil och klass. Örhängena har en safir i mitten följt av en hel drös diamanter runt om. fina!

Då paketen var öppnade tyckte Mr Right att vi skulle unna oss en Rosenhill café frukost så sagt å gjort, då vi gjort oss i ordning styrde vi bilen ut mot landet. Det blev en varsin onyttig men ack så god, salami och brie smörgås och en kopp kaffe innan vi ringde syrran och frågade om vi kunde komma och hämta upp henne för att gemensamt åka till Skärholmen Centrum.

Väl i Skärholmen Centrum vände vi upp och ner på varenda butik utan att hitta någonting annat än en mascara (för min del). Då klockan inte var särskilt mycket och det fortfarande sög i "shoppingtarmen" så bestämde vi gemensamt att vi skulle ge Nacka Forum en chans, så sagt å gjort, vi styrde V50 vidare. Inte heller i Nacka Forum fann vi något annat än en salladslunch på Ilplato.

Hemma i lägenheten igen så vände jag mer eller mindre i dörren för att åka och träffa min väninna sedan dagis, Anneli. Vi gjorde en favorit i repris och styrde V50 ut till Rosenhill café där vi sörplade kaffe och pratade om vad som hänt sedan vi senast sågs. Då tiden tyvärr inte var riktigt på min sida i lördags så fick vi runda av fikat allt för fort för att jag skulle hinna hem, dressa om och bege mig av in till stan med Mr Right.

Vi hade ju bokat bord på en grekisk restaurang sådär i "sista sekund" då vi ångrade oss angående Skrapan och jag kan säga såhär. Är ni sugna på ÄKTA grekisk mat och befinner er på Söder i Stockholm - GÅ DIT! Sååå god mat!!! Jag åt grillad halloumi på en bädd av rucculasallad och tomat till förrätt och Mr Right åt grillad scampi med vitlökssås. Till varmrätt åt vi båda två oxfilé souvlaki med skivad friterad potatis och tzatziki och drack ett glas rött. Oxfilén var bland den möraste oxfilé jag någonsin ätit! Till efterrätt tog Mr Right en irish coffee och jag tog en tiramisu och en cappuccino innan vi begav oss vidare till Scandic Malmen där vi i entrén mötte upp min väninna Susanna.

Bara ett par minuter senare kom min syster, min äldre yngre kusin och min systers bästa tjejkompis följt av min bästa killkompis Robban. Då grabbarna grus, även kallade Eken och Tomas var på plats så var hela gänget samlade för en utekväll! Inne på Malmens ena bar "Lilla hotellbaren" var det total mörk så när på de levande ljus som var tända lite här och där. Det var så klart Earth hour! Vi tog alla något att dricka och då det var uppdrucket gick vi vidare till Vampire lounge där dom tveklöst har dom godaste drinkarna i stan! Då alla var "mätta och belåtna" på dom goda drinkarna gick vi vidare till det som blev kvällens sista ställe (vi fastnade helt enkelt där), Södra baren! Mitt och Susannas "hemma hak". Ingen av de två bartenders som jag känner jobbade kvällen till ära, men vi hade lika kul för det! Vi dansade, snackade, drack och umgicks tills Södran stängde! :)

Tack till Mr Right, syrran, min kusin, min kusins kille Andreas, Robban, Susanna, Katrin, Eken och Tomas för en sjuuukt trevlig och rolig kväll! :)

Skriv en kommentar