Inspiration: Sovrumstextil.

En gång i tiden hade jag precis en sådan där renfäll som på bilden ovan. En vacker renfäll från Saxnäs in the middle of nowhere (läs; Västerbotten - Lappland). Visst hårade (fällde) den en del men det var en smäll man fick ta för att ha en vacker renfäll liggandes på sängen. En renfäll är faktiskt en sådan sak som jag skulle vilja ha igen, jag kanske skulle lägga en beställning på en från mina vänner i norr? :)


 Jag sitter och funderar. Samtidigt som jag vill få en arbetshörna så skulle jag vilja gränsa av mitt allrum (läs; kombinerade sovrum och vardagsrum) så att det blir skillnad på sovdelen och vardagsrummet. Jag skulle vilja få in lite färg (på väggarna eller i alla fall en vägg) och jag har en dröm om en vit säng med vita sängbord, fast en ny säng blir det inte förän jag bor tillsammans med Mr Right (och kanske inte ens då).

Men något som gör himla stor skillnad i ett rum och inte kostar allt för mycket är tyger. Bäddtextiler och kuddar. Kanske är det något sådant jag borde satsa på och i sådana fall kanske det är dags för ett besök på IKEA snart trotts allt :)  


Bilder lånade från Google.se 

Skriv en kommentar