Kiss by Dior.

 

Läppstift tillhör inte min vardagsoutfit och inte heller min festoutfit. Men ett läppglans märkt Dior förgyller vilken trist vardag som helst. Det behövs inte mycket för att det ska göra stor skillnad. Till vardags använder jag bara mascara och något av de fem läppglans som jag har från Dior. Rättare sagt jag har sex stycken läppglans från Dior, men fem stycken hör ihop och ett är av märket "Kiss by Dior".

Jag köpte mig ett prova-på-kit för att jag då, på Ålandsbåten med Mr Right och svärmor som sällskap, inte kunde bestämma mig för vilken av alla färgerna som jag gillade allra bäst. Nu tror jag jag vet, eller jag har fyra favoriter av de fem. Det som blivit lite ratat är ett rött läppglans och enda orsaken till att jag inte använder det särskilt ofta är för att jag alltid fått för mig att jag ser blek ut i rött. Dessutom tycker jag att röda läppar gör sig bäst i läppstifts form. Ska jag ha ett rött läppstift så ska det vara läppstiftet på bilden ovan. Ett knallrött läppstift märkt Dior.

Har du något tips på något sätter lite guldkant i vardagen?

Skriv en kommentar