Som om det var igår...

Jag träffade som sagt var min väninna Camilla ikväll och trotts att vi inte setts på evigheter (läs; ett par år) så kändes det ändå som att det bara var härom dagen som vi senast sågs. Märkligt hur tiden rullat på men ändå inte uppfattas så då man väl ses och försöker "komma ikapp" och uppdatera varandra om vad som hänt sedan sist. Jag antar att det är som syrran säger, är man riktigt bra vänner så spelar det ingen roll hur lång tid det tar mellan gångerna man ses, man har ändå lika roligt då det väl sker. 

Jag kan bara konstatera att syrran har rätt för det blev en mycket trevlig kväll med prat om allt från vad vi gjort sedan vi senast sågs till vad vi numera arbetar med, hur det går med kärleken och vad våra gamla klasskamrater har för sig. Jag hade aldrig tidigare varit på Ciao Ciao Grande men vilket ställe! Maten var suverän! Jag åt en pasta som enligt restaurangens hemsida beskrivs Tagliatelle ai frutti di mare - bandpasta, vitvinssås med tomat, färska örter, grillad scampi, kräftstjärtar och grillade färska musslor. Till detta tog jag ett glas vitt.

Då vi lämnade restaurangen en bit efter klockan 19 så lovade vi att inte låta det gå så här länge innan vi ses igen!

Skriv en kommentar