Budget.

Helgens semesterplaner tärde lite på min budget. Eller rättare sagt, alla pengar jag sparat ihop för att ha till sommarens färjeavgifter och hotellrum gick åt (vilket också var planen). Men med lite mindre pengar på bankkontot känner jag inte för en massa utsvävningar av pengar utan istället tänker jag ägna mig åt en budget-jakt!

Det kan tyckas och låta trist, men jag ser det som en rolig och annorlunda utmaning. Jag ska helt enkelt se hur "lite" pengar jag kan göra av med tills semestern är här, utan att för den delen snåla! Det finns ju så fruktansvärt många gratis aktiviteter som man kan ägna sig åt. Redan i helgen tänkte jag börja genom att ta med Mr Right in till stan på lördag. Frågan är vad vi spar mest pengar på? Att gå till pendeltågstationen och ta pendeln in (och sedan hem) till stan eller om det blir billigare om vi tillsammans tar bilen in och ställer den på Kungsholmen och går därifrån?

Jag tänkte mig en heldag på stan med promenad genom gamla stan (obligatoriskt glassköp där dom tillverkar egna våffelstrutar!) och vidare ut till Djurgården och sedan tillbaka hem. På kvällen tänkte jag (allt detta är förutsatt att det fina vädret vi nu har håller i sig) samla ihop till en grillkväll hos mig (vilka vill komma?) i form av knytis och på söndagen får bli en programfri-dag då vi inte har några planer utan gör vad vi känner för.

Vidare tänker jag storhandla som innan och ännu mer (än vad jag redan gör) jämföra priser på maten, för det kan skilja massor om man bara jämför lite! Att jag redan går till jobbet är ju bara det en besparing - gratis motion och nu även lite färg på kroppen ;)

Det sista men inte minsta är att jag tänker se igenom mina garderober hemma. Vet att jag har en hel del kläder och skor som jag inte använder och dessa skulle jag kunna lägga ut på tex Tradera så att någon annan får glädje av dom :)

Vad har du för spartips inför sommarens nöjen?

Skriv en kommentar