Hon ska ha cred för att hon försökte.

Jag antar att jag är varje försäljares värsta mardröm. Jag vet vad jag vill och jag vet exakt hur jag ska få det. Ändå försöker dom. Försäljarna. Gång på gång. Utan att lyckas. Som idag...

Jag har börjat se över mina kostnader och utgifter. Inte för att det går någon nöd på mig, snarare tvärtom. När jag inser hur mycket pengar jag får över varje månad så blir jag själv-snål och vill spara ännu mer. Så idag blev det mitt mobilabonnemangs tur att få sig en omgång. Då jag (smart nog) sett till att inte ha någon bindningstid överhuvudtaget på mitt abonnemang så är jag fri att när som helst ändra och mixa bäst jag vill i mobilabonnemangsdjungeln.

Idag bytte jag "ner mig" (på ett positivt sätt) så min nya mobilkostnad blir 99 kronor i månaden i 6 månader och efter dessa 6 månader så kommer det kosta mig 169 kronor i månaden. För dessa pengar ringer jag för 0 kronor i minuten till samtliga abonnemang men har en uppringningskostnad på 99 öre per samtal (anser jag inte är farligt då jag knappt ringer något nu för tiden och då jag ringer så är det mest till Mr Right). För pengarna får jag även smsa och MMS:a fritt till alla Comviq/Tele2 vänner och resten får jag betala en löjlig summa för. Dessutom ingår surfkostnaden i dessa 99 (169) kronor.

Great! tycker jag, men det tyckte inte tjejen på Tele2 som trevade efter en snygg bonus...

Tele2 tjejen: Nu när du ändå passar på att lägga om ditt abonnemang så kanske du vill lägga till och få en fräsch iPhone 4?
Jag: Nej tack jag är nöjd med min HTC.
Tele2 tjejen: Okej, vad är det för HTC?
Jag: Det är en vit HTC Desire.
Tele2 tjejen: Okej men iPhone 4 har precis kommit i vitt...
Jag: Jo jag vet men jag är ändå inte intresserad.

HAHA otacksam kund jag är va? Det Tele2 tjejen inte sa men som man kan läsa sig till på hemsidan är att visst, mycket riktigt, till "Smart" som abonnemanget jag valde heter, kan man välja till en iPhone med olika mycket minne, men en vit iPhone 4 med 16GB minne kostar hela 200 kronor extra i månaden. Det tycker jag är MYCKET då jag har en jättefin väl fungerande toppenbra HTC Desire i just färgen vit. Iphonen skulle således ha kostat mig 4800 kronor då man är tvungen att binda alla iPhone 4 till ett 24 månaders abonnemang och så mycket är ingen iPhone värd i mina ögon.

Skriv en kommentar