Två glas vatten.


Efter Södra baren tog vi en kort promenad till Söderbågen, eller rättare sagt, bakom Söderbågen där en indisk restaurang finns. Där slog vi oss ner på deras uteservering och beställde det vi skulle äta. Att dricka önskade vi båda två vanligt kranvatten men då servitören en stund senare kom ut med en bricka full med dricka, däribland två glas med mineralvatten så svarade jag på ren reflex ja till att vi beställt det.

Så då servitören höll på att ställa ner glasen med dricka så hejdade Susanna mig och honom varpå han måste kommit ur fokus för rätt som det var tippade brickan med all dricka en aning och vips så hade jag fått två hela vattenglas över min väska som stod på marken bredvid min stol. Som tur var hade jag väskan stängd, men eftersom väskan är av tyg så höll den inte riktigt mot all väta som kom över den.

Indier är rätt speciella. Ber aldrig om ursäkt, inte ens då dom råkat hälla vatten i en gäst´s handväska. Jag flyttade i alla fall väskan till andra sidan stolen och vi fick in en mycket god och trevlig middag. Då jag ett par timmar senare satt på pendeltåget hem och öppnade väskan så såg jag "förödelsen" som uppstått. Mina utskrifter av våran Europa-roadtrip var det enda som blivit lite blött i ena kanten - tur! :)

Skriv en kommentar