Vi-frågor.

Jag är utmanad men en sådan där "fyll i lista". Denna handlar om mig och Mr Right. Om oss.

Jag & min partner: Vad heter ni? Anna och Mr Right.
- Hur länge har ni varit tillsammans? 1 år den 10:e augusti.

- Hur gamla är ni båda? Jag blev 26 i mars och Mr Right fyller 29 i oktober.

- Hur länge har ni känt varan? Längre än vi varit ett par.

- Hur träffades ni första gången i livet? På Bilprovningen i Sätra.

- Hur tog ni kontakt första gången? Mr Right kontaktade mig på Facebook efter att ha hittat mig på en bilsida som några vänner till mig äger och driver.

- Har ni gillat varan förut? Nej.

- Hur länge "dejta" ni innan innan ni blev tillsammans? Vi träffades ganska exakt en månad innan vi insåg att vi redan betedde oss som ett "par" och då bestämde vi oss för att det var vi.

- När blev ni tillsammans? Detta beror lite på vem man frågar, jag säger 10 augusti, Mr Right säger 10 juli men det datum vi uttalade oss högt som varandras flick- eller pojkvän var 10 augusti.

- Vart var er första "dejt"? Den första riktiga dejten skulle jag nog vilja säga var i Karlstad på en restaurang där. Jag åkte till Karlstad och spenderade fredag till måndag (skulle egentligen stannat tills på söndagen men eftersom vi trivdes så bra ihop och hade så mycket å göra fick det bli ett extra dygn) där.

- Vad gjorde ni då? Mr Right som är en romantiker hade bokat upp hela helgen, men på fredagen då jag kom så mötte jag honom utanför hans port, vi gick upp och drack lite bubbel och åt jordgubbar innan en taxi hämtade oss och körde in oss till stan där Mr Right bokat bord på en restaurang. På restaurangen fick vi ett jättebra bord där vi fick sitta lite ifred och direkt då maten (lax) kom in så skulle jag ställa ner mitt glas med vittvin men råkade träffa kanten på den gigantiska design tallriken som maten var upplagd på och HELA vinglaset tömdes ut över Mr Rights orörda lax och hans knä. Jag skämdes så det inte finns ord för hur mycket jag skämdes men Mr Right sa att allt var okej och märkligt nog trodde (och ville) jag att jag skulle åka hem där och då, men jag blev kvar. Fast. Hos Mr Right. Kanske var det mitt vinglas som fick honom på... fall? ;)

- Kommer du ihåg er första kyss? Ja.

- Vart befan ni er då? Hemma hos Mr Right.

- Vilka stjärntecken är ni? Jag är Vädur och Mr Right är Våg.

- Vem är äldst? Mr Right.

- Vem fyller först på året? Jag.

- Vem sa "Jag älskar dig" först? Bra fråga. Jag tror det var Mr Right.

- Vem är längst? Mr Right.

- Vem sjunger bäst? Ingen aning?

- Vem lagar bäst mat? Båda två är duktiga men Mr Right är nog lite mer experimentell i köket än jag.

- Vem är roligast? Båda tror jag.

- Vem är galnast? Samma som ovan.

- Vem är blygast? Mr Right.

- Har ni någon speciell låt? Ja Adam Lambert - Whataya want from me.

- Har ni stora framtidsplaner tillsammans? Ja det vanliga. Flytta ihop. Resa. Skaffa hund(ar).

- Har ni gråtit i varandras armar? Nej inte än.

- Har ni varit utomlands tillsammans? Inte än, men i sommar avklarar vi två länder.

- Har ni gjort slut någon gång? Nej, varför skulle vi? Jag har aldrig varit lyckligare!

- Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Ja.

- Håller ni i handen på stan? Ofta men inte alltid.

- Vad har ni gemensamt? Ganska mycket. Intresset för god mat och dryck, bilar, kläder, musik osv.

- Är ni förlovade? Ja sedan 10 december 2010.

- Bor ni ihop? Ja och nej. Vi bor ihop i perioder då Mr Right jobbar i Stockholm och självklart varje helg.

- Har båda körkort? Ja.

- Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Lagar middag tillsammans, går en promenad och kryper upp i soffan framför en film.

- Bor ni nära varan? Nej det är nästan 30 mil till Mr Right.

- Brukar ni bråka? Har aldrig gjort det hittills.

- Ringer eller SMS:ar ni mest? Vi ringer mer än vi smsar.

- Vilken är hans/hennes finaste kroppsdel? Ansiktet och då främst ögonen!

- Har han/hon någor syskon? En bror.

- Dricker din partner? Ja.

- Röker din partner? Nej men någon fest cigarr har det varit någon gång ibland vid finare tillfällen.

- Snusar din partner? Njae.

- Brukar nån av er prata i sömnen? Inte vad jag känner till.

- När sågs ni sist? Förra helgen.

- Vad gjorde ni då? Umgicks.

- Älskar du han/hon? Otroligt mycket!

... och eftersom jag blev utmanad så utmanar jag alla som vill! :)

Skriv en kommentar