Vit eller vitt.

Min lägenhet bygger på färgen vit. Väggarna är målade i vitt, tv-bänken, tv:n och min Mini PC är även dom vita. Min soffa är till-och-från vit och även hela mitt kök är vitt. Så man kan säga att nästan allt i lägenheten är vitt med undantag för detaljerna.

För att inte få lägenheten så sterilt vit har jag satt färg på andra saker. Jag har petat in en säng, sängbord, soffbord och byrå i träslaget ek och jag har även satt färg på väggarna i form av tavlor. I min lägenhet går det i dagsläget en limegrön-tråd. Den syns tydligt genom att den går från kökets gröna ljus, bordsunderlägg, till badrummets limegröna handdukar och vidare in i mitt vardagsrum/sovrum där allt från ljuslyktor, kuddar, ljus och skålar går i limegrönt.

Fördelen med vitt är att man kan matcha precis vad som helst till färgen. Man kan med tillbehör och detaljer förändra lägenhetens utseende direkt. Det behövs oftast inga dyra slantar för att göra stor skillnad. Men nu har jag funderat. Jag funderar på att antingen byta färg på detaljerna (förslag på färg?) eller att köra helvitt. Låter det hemskt? Låter det sterilt? Jag låter ovanstående två bilder tala för sig. Men jag måste säga... I like it!

Skriv en kommentar