Från och med nu ÄLSKAR jag Scorett!

Som jag letat. Din Sko, Eurosko, Nilsons, Ecco, Scorett. Alla skoaffärer du kan nämna, jag har varit där. Vänt upp och ner på hela sortimentet i jakt på en enda sak. Ett par nya skinnstövlar. Äkta skinn var en självklarhet men då man är missbildad, för det är de jag kallar mitt vänstra ben som är ett par stycken centimeter bredare i omkrets än det högra så är det ett rent helvete att hitta ett par stövlar.

För ett par år sedan hittade jag mina älsklingar, ett par skinnstövlar i precis rätt omkrets och dessutom med sådan där spetsig tå som jag älskar. Dom flyttade jag in i både höst, vinter som vår och för ett par veckor sedan såg jag att mina älsklingar började falla samman - inte helt konstigt med tanke på den hårda vintern som var förra året och allt vägsalt som stövlarna då utsattes för!

I alla fall sedan beskedet att mina älskade stövlar var utom all räddning och även innan dess, har jag letat efter ett liknande par eller ett par som skulle kunna ersätta dom. Ett mission som känts hopplöst med tanke på att alla skoaffärer bara har standard-stövlar med smala standard-skaft. Kvinnor som har vader som mina är helt enkelt inte välkomna att gå i stövlar. Vi får hålla oss till lågskor och stövletter.

Tills idag. Mamma och jag tog en sväng till Farsta Centrum och det enda jag ville titta på var skor - stövlar. Första skoaffären vi går in finns det inga stövlar för mig men butiksbeträdet säger åt mig när mamma är i ett provrum med en snygg klänning "Jag har samma problem som du, men har du sett våra UGG´s?". Utan att svara henne sneglar jag på dessa i media väl omtalade UGG´s. Ett par jeansblå UGG´s kostar (håll i er nu) 2299 kronor. Detta är ingenting för mig då jag anser att UGG´s  mest passar på småttingar.

Nästa butik är Scorett och när vi sveper över butiken ser det först inte ut som att det finns något för mig här heller men så ser mamma en hylla med stövlar där det står L-skaft och XL-skaft. Nu hajjar jag till. "VA har dom stövlar anpassade för oss som inte är skapta som en barbiedocka?" Mycket riktigt. Två olika par stövlar finns tillgängliga i storlek 37 och det ena paret är markant snyggare än det andra. Jag lämnar affären 1199 kronor "fattigare" och ett par snygga skinnstövlar rikare.

Äntligen ett par stövlar som kan ta över älsklings-platsen och framför allt... ÄNTLIGEN en skoaffär som inser att även vi med lite större vader (eller i alla fall en) också vill kunna ha stövlar! Tummen upp för Scorett - nu min absoluta favorit skoaffär! :)

Bild lånad från Scorett.se

Skriv en kommentar