Nu har vi officiellt flyttat in(flyttningsfest).


Några av gästerna lämnade på söndageftermiddagen ett meddelande till oss :)

Hur kommer det sig att man såhär i efterhand inser att man borde använt någon av alla de mobil- och vanliga kameror som vi (Mr Right och jag) äger, men inte gjorde det? Inte en enda bild blev det under inflyttningsfesten men Veronica fotograferade en del så kanske lånar jag hennes bilder vid ett senare tillfälle.

Lördagen började senare än normalt för mig, halv nio gav jag mig upp ur sängen och fixade frukost innan det blev dags att köpa det sista till festen. Efter att ha besökt ICA och handlat lite läsk så åkte vi vidare hem till m&p för att hämta upp ett par uppläggningsfat som vi skulle servera snittarna på.

Väl hemma började Mr Right och jag städa lägenheten från ett varsitt håll och möttes någonstans i mitten. När lägenheten var dammsugen och såg någorlunda representabel ut så fixade vi lunchmiddag för att orka med kvällen. Framåt 15-tiden kom första gästerna, K och hans flickvän Veronica och bara en stund senare kom Mr Right´s bror Johan och bröderna W. Och så var alla vännerna från Karlstad och Oslo på plats.

Medan grabbarna turades om att duscha och spöa varandra i Forza 4, assisterade Veronica mig snällt då jag gjorde snittarna. Det bjöds på tunnbrörulls snittar fyllda med hemmagjord pepparrotscream, rökt kött och rucculo, rostat bröd som jag delat i fyra trekanter och brett samma pepparrotscream på och sedan lagt över rökt lax, lite svart rom och en räka, krustader fyllda med skagenröra toppad med räka och hackad färsk dill, krustader fylld med oliv- och vitlöksröra, sex olika sorters ölkorv som Mr Right skurit ner i bitar och lagt i två skålar, kalamata oliver och till detta bjöd vi på mousserande.

Vid 19-20 dök min underbara vänner Daniel och Robban upp och kort där efter kom bästa Susanna med sin kille och så var alla på plats. Vi dukade upp med alla snittar och Mr Right korkade upp första flaskan mousserande. Stämningen var bra och märkligt nog lyckades alla få plats någotsånär i soffan och runt vardagsrumsbordet.

Vid 23-nånting bestämde vi oss för att det var dags att röra sig in mot stan och drygt hälften av gänget tog en kort promenad ner till Centrum medan resten åkte med Daniel som hade med sig sin bil. Väl i Centrum hoppade hälften av gängen in i en taxi och vi möttes alla upp på Radisson SAS Blu´s skybar där vi slog oss ner i en soffgrupp med utsikt över delar av stan. När vi någon timme senare tyckte att det var dags att dra vidare för lite dans så hamnade vi på Göta källare där jag inte varit sedan jag var typ 23?

Kvällen var mer än lyckad och då vi flera flera timmar efter midnatt kom hem till lägenheten så var alla rätt trötta men nöjda med kvällen. Jag rundade av kvällen genom att göra toast till alla innan det blev dags att blåsa upp medhavda luftmadrasser och få ett par timmars sömn... :)

Tack till alla som var med på inflyttningsfesten och tack för alla fina inflyttningspresenter! :)

Skriv en kommentar