Fall in love.

 

Vem hade trott att det verkligen var en JÄTTE skillnad på dag- och nattkräm? (Nu antar jag att 99% av mina manliga läsare slutar läsa och stänger ner fönstret) Jag är inte alls insatt i dag- och nattkrämer och har inte tagit åt mig av alla dessa antirynkel-reklamer som sänds på TV:n stup i ett men då syrran råkade köpa fel ansiktsprodukter för hennes hudtyp (här snackar vi tjejen med koll, jag är tvärtemot tjejen med noll koll) så frågade hon om inte jag ville köpa produkterna av henne. Sagt å gjort jag köpte samtliga produkter; dagkräm, nattkräm, ansiktsvatten, ansiktsrengöringskräm. You name it - I got it!

Och märker jag då skillnad på huden? Både ja och nej. Jag blir vintertid, efter att jag har duschat, oerhört torr främst i ansiktet och då vill jag gärna smörja in mig med någon hudlotion för att slippa se ut som en torrboll. I detta läge är dagkrämen peeerfekt! Den torkar in snabbt och fyller sitt syfte.

Nattkrämen använde jag i början slaviskt, bara för att, och märkte väl inte någon direkt skillnad men då dagkrämen, för ett tag sedan tog slut och jag istället började använda nattkrämen på dagen,märkte jag enorm skillnad. Nattkrämen är 100 gånger fetare och gör att jag ser alldeles blank ut i ansiktet dagtid.

Hur som helst... Idag investerade jag i en ny dagkräm. Inte samma märke som den jag köpte av syrran (fast den ska jag också investera i när jag mår lite bättre och orkar titta runt i butikerna lite mer) men ändå en helt okej dagkräm av ett väldigt välkänt och bra-märke(?). H&M skulle ha 80 kr för denna dagkräm men då jag stod framme i kassan och betalade så blev totalsumman, inklusive nagellacket på bilden ovan, 90 kr! Och eftersom jag visste att nagellacket inte kostade 10 kronor utan snarare 39,50 kr (förresten varför envisas butikerna med att använda 50 öres märkningar på priserna fortfarande? Dom kan inte lura oss längre att tro att summan kommer avrundas neråt istället för uppåt...) så blev jag glad då jag lämnade butiken.

Nagellacket är sådär höstigt rött (dvs 70% rött och 30% orange) och heter "Fall in love".

Bild lånad från H&M.se

Skriv en kommentar