Tjuvkik 1: Vardagsrummet.

Vi är långt ifrån klara med lägenheten. Men eftersom det är flera stycken som hört av sig och velat se hur jag och Mr Right numera bor så kommer här på allmän begäran en liten tjuvkik på vårat vardagsrum.

Vardagsrummet består dels av en stor ljusgrå tygsoffa från Mio som vi fått låna av min syster då hon flyttade till Karlstad och inte fickplats för den där. Min tresits soffa är magasinerad uppe i vindsförrådet och jag jätteglad över att syrran var så snäll och lånade oss sin soffa då den är som klippt och skuren för hörnet den står i. Dessutom ryms det en hel drös med vänner i den :)

Vidare består vardagsrummet av ett brickbord som just nu är en provisorisk förvaring av några av alla mina böcker och bredvid brickbordet står matsalsbordet i massiv ek. Det är vid det vi äter alla våra middagar.

I anslutning till vardagsrummet ligger balkongen där vi har sol från ca 11 tills solen behagar gå ner. Jag tror att balkongen ligger i syd väst läge, men vad vet jag ;) Balkongen består av ett litet cafébord i massivt trä, två tillhörande caféstolar, en liten balkongmatta och en balkongvärmare. Till våren tänkte jag försöka ge mig på någon form av odling i blomlådorna men tills dess får dom nog förbli tomma.

1 kommentarer

  1. Sis
    2011-09-10 kl 19:23:46
    Åhhhh va mysigt ni har fått det. Va avis jag är när jag sitter här i mitt lilla plutt rum. Hoppas ni kommer trivas bra där med det nya köket också. Måste få se allt i jul ;)

Skriv en kommentar