Milou vs hästar.

Helgerna går som vanligt alldeles för fort då vi har roligt och ännu en helg är förbi.

Innan jag och Mr Right satte oss i bilen och styrde tillbaka till Stockholm så tog vi en långpromenad med Milou. Vi gav oss av ut på nya marker (för Milou) och gick längs bilvägen nästan hela vägen till Färjestads travbana där vi svängde in och gick förbi ett par hagar. I en av hagarna stod ett jättefint svart sto som Milou genast reagerade på, varpå jag i vanlig ordning trotsade Milou´s osäkerhet genom att kalla på stot som kom gåendes emot oss. I vanlig ordning är Milou jätteosäker och morrar tills jag satte mig på huk bredvid honom, då blev han knäpptyst och bara tittade på stot.

När jag sedan klappade stot blev han aningen säkrare, som att han förstod att om jag säger att det är okej, då är det okej. Sedan sa vi hejdå till stot och fortsatte upp i skogen en bit innan vi tog en liten stig och hamnade i ett hyfsat nybyggt villakvarter. Sedan vände vi av om hemåt igen. Promenaden tog inte mer än en timme men var precis vad både vi och Milou behövde :)

Skriv en kommentar