Rally och jobbfika.

Vilken dag! Intensiv, vansinnigt rolig och knappt en lugn stund!

Den lediga fredagen började en stund innan klockan 08 med att Mr Right´s väckning ringde på mobilen. Det var dags att kliva upp, äta frukost och göra sig redo att åka till verkstaden i Forshaga för att lämna in Skruttis. 09:30 stod vi på parkeringen utanför Mr Right´s barndomsväns verkstad och skämdes båda två över den 30 mil smutsiga Saaben. Då nycklarna till bilen var lämnade fortsatte vi i Mr Right´s mammas bil (som vi så snällt fått låna) till Mr Right´s gamla jobb men vi gjorde ett snabbt stopp på det närliggande bageriet och köpte med oss en blåbärs- och en äppel längd.

Väl på Mr Right´s jobb så kom alla gamla kollegor och hälsade och dom var inte sena att tacka nej till en jobbfika med oss så vi hamnade i personalrummet där vi blev sittandes med en varsin kopp kaffe medan kollegorna bytte av varandra vid fikabordet. Efter lite drygt en timme lämnade vi jobbet med tre stycken rallypass till årets Svenska rally.

Direkt från Mr Right´s gamla jobb åkte vi in till stan där vi (rättare sagt jag) hamnade i underklädesbutiken Change. Mr Right hade helgen innan givit mig ett presentkort på 1500 kronor hos Change och detta tänkte jag nu använda. Som vanligt fick jag ett ytterst trevligt bemötande av personalen som även gav mig en hel del tips. Bland annat fick jag veta att dom hade en black-and-white kampanj vilket innebar att köpte du en svart BH och trosa ur kampanjens utbud, så bjöd dom på ett motsvarande par i det andra färgen (dvs vit). Detta erbjudande nappade jag på och som alltid så går det av bara farten när jag är hos Change.

När jag lämnade butiken, kanske 40 minuter senare, hade jag med mig 5 stycken nya BH:s och en bikini. Visst, lite fick jag lägga till men presentkortet från Mr Right räckte en bra bit!

Nöjd och väldigt belåten fortsatte jag och Mr Right till en närliggandes salladsbar för en snabb lunch innan det blev dags att vända tillbaka till Forshaga och hämta upp Skruttis som fått nya fjädrar och även blivit sänkt 2 cm.

Väl hemma hos svärföräldrarna igen pustade vi ut en stund innan det var dags för middag. Efter middagen tog jag, Mr Right och svärfar en promenad bort till Färjestad travet där specialsträckan i Svenska rallyt skulle gå av stapeln. Vi stod utomhus i lite drygt 45 minuter innan vi började gå tillbaka hem. Precis lagom innan vi hann bli frusna. Väl hemma igen satte vi oss i soffan framför öppna spisen och pustade ut en stund innan Mr Right vid 22-nånting beslutade att vi skulle åka in till stan tillsammans med Mr Right´s bror för att möta upp deras gemensamma vän och hans flickvän.

Vi hamnade på Tempel´s lilla bar och där blev vi sittandes pratande om allt som hänt sedan vi senast sågs. Jag och flickvännen drack en varsin drink bestående av bland annat fläder, björnbär och gin - väldigt god och för ovanlighetens skull, sur! Vid 01:30 bestämde vi att kvällen behövdes rundas av då vi trots allt varit uppe sen en bra bit innan 08 och Mr Right´s bror körde snällt hem oss till svärföräldrarna där vi kröp i säng trötta men nöjda med dagen! :)

Skriv en kommentar